Subject: FW: Keskpinge maakaablid Kose piirkonnas mnt nr 12 nr11123_TRAM nõuded_16.11.2023
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Nov 2023 13:13:14 +0200

Tere Anne

Palun see panna mulle.

Arvov

From: Ilja Galkin <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 21, 2023 1:04 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: Keskpinge maakaablid Kose piirkonnas mnt nr 12 nr11123_TRAM 
nõuded_16.11.2023

Tere,

Saadan ametlik tehniliste tingimuste taotlus

Tervitades,

Ilja Galkin

Keskkonnaprojekt OÜ

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
[mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, 17 November 2023 09:06
To: Ilja Galkin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Keskpinge maakaablid Kose piirkonnas mnt nr 12 nr11123_TRAM 
nõuded_16.11.2023

---------- Edastatud sõnum ----------
Saatja: Arvo Veltri <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Kuupäev: neljapäev, 16. november 2023 at 12:22
Pealkiri: Keskpinge maakaablid Kose piirkonnas mnt nr 12 nr11123_TRAM 
nõuded_16.11.2023
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Teie 25.10.2023

Meie 16.11.2023 nr 7.1-2/23/22457-1

Tõnu Pomerants

Elekman OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pöördusite Transpordiameti poole, et saada kooskõlastust trassivalikule 
eesmärgiga keskpinge maakaablite (edaspidi tehnovõrgud) projekteerimine, 
ehitamine riigiteede nr 12 Kose – Jägala km 3,17-4,68 ja nr 11123 Kose – 
Ravila – Nõmbra km 0,00-2,82 tee piirides ja tee kaitsevööndis Kose 
alevikus, Võlle külas ja Ravila alevikus Kose vallas Harjumaal. Esitasite 
läbivaatamiseks eskiisid maakaablite esialgse paigutusega riigiteede tee 
piirides.

Tutvunud esitatud materjalidega ja koondanud Transpordiameti (edaspidi TRAM) 
sisemisel kooskõlastusringil tulnud märkused esitame informatsiooni, oma 
märkused ja ettepanekud tehnovõrkude projekteerimiseks riigiteede tee 
piirides (EhS § 99 lg 3):

1.      Üldised nõuded tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede tee piirides 
kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu 
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise 
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest: „Nõuded 
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel 
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/projekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> 
“ (edaspidi Nõuded) , asub: 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#tehnovrgud> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#tehnovrgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda 
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub: 
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil> 
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki 
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast (vt 
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee 
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4) 
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

Lisame juurde, et Riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine 
raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast kasutamist 
või muudaks selle võimatuks (RVS § 15 lg 2).

2.       Transpordiamet ei esita eritingimusi tehnovõrkude paiknemise kohta 
riigiteede suhtes kui riigiteed ei ole arengukavades, teehoiukavades sees ja 
puuduvad TRAMi poolt varasemad vastu võetud ehitusprojektid riigiteedele.

3.       Tulenevalt eeltoodust p 2. on Teil vaba valik trassi paiknemise 
kohta riigiteede nr 12 ja nr 11123 suhtes kui lähtute ülaltoodud punktidest 
1.1-1.5. ja riigitee teemaal eeldusel, et on olemas vaba riigitee teemaa 
mida on võimalik tehnovõrkude paigutamisel kasutada. Ristumistest 
riigiteedega me ei keeldu kui on täidetud TRAMi kehtivad Nõuded.

4.       Riigitee nr 12 km 3,17-4,68 – siin ei näe vaba teemaad, riigitee 
teemaa väga kitsas ja täis ehitatud – maantee, jalg- ja jalgrattateed, 
teekraavid jne.

5.       Riigitee nr 11123 km 0,00-2,82 – siin ei näe vaba teemaad, riigitee 
teemaa väga kitsas ja täis ehitatud – maantee, võimas teekraav jalg- ja 
jalgrattatee (JJT) vahel (teemaa katastriüksuse piir kraavi nõlvas või 
põhjas). Siin on Teil võimalus kasutada JJT alust munitsipaalmaad või vaba 
maad JJT väljapool (mitte JJT ja riigitee vaheline ala).

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, October 25, 2023 1:05 PM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: uus töö kose piirkonnas

tere

keskkonnaprojekt OÜ  hakkab Elektrilvi  tellumisel projekteerima  uusi 
keskpinge kaabelliine  Kose aleviku piirkonnas

 Elektrilevi ülesanne on kantud   maaameti  alusele, , oleme  looduses  üle 
vaadanud   ja selle  alusel  pakume  umbes  sellist lahendust.

Elekman teeb Keskkonnaprojektile  alltöövõttu , trassi valiku l. 
kooskõlastamisel

Palun  tagasisidet

Parimat

 Tõnu   Pomerants

 5011417